Rólunk

Az iskola története

A XIX. század derekán Nagybajomban három felekezeti iskola működött: a református, a katolikus és rövid ideig az izraelita. A népiskolák az 1946-47-es tanévben szerveződtek nyolc évfolyamos általános iskolává. 1948 júniusában az iskolákat államosították, így Nagybajomban is a két felekezeti iskolából alakult meg a nagybajomi Állami Általános Iskola.

A pusztai iskolák a belterületi, központi általános iskola tagiskolái lettek. A körzethez tartozott a pálmajori, a felsőkaki és a jákói tagiskola. 1961-ben a pálmajori tagiskola felső tagozata megszűnt, a felsősök bejártak ezután Nagybajomba.

A nagybajomi Állami Általános Iskola 1955. május 15-én vette fel Csokonai Vitéz Mihály nevét.

A gimnáziumi oktatás 1964 szeptemberében indult el. Még ez év júniusában adták át azt az új tantermeket, amik létesítését a gimnázium tette szükségessé. Az első érettségit 1968-ban tartották. A szakközépiskolák térhódítása azonban a nagybajomi gimnázium megszűnéséhez vezetett 1970-ben.

Nagybajomba a pusztákról nagy távolságokból jártak be iskolába a gyerekek, valamint a gimnáziumi tagozat vidéki tanulói is indokolttá tették a hétközi diákotthon létrehozását.

Az intézmény több átszervezést is megélt, amit nevének változásai is mutatnak.

  • 1966-70 Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium
  • 1970-1990 Körzeti „Csokonai V. Mihály” Általános Iskola Nagybajom
  • 1990-2003 „Csokonai Vitéz Mihály” Általános Iskola Nagybajom
  • 2003-2008 Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola Speciális Szakiskola és Diákotthon Nagybajom
  • 2008-2013 Nagybajomi Általános Művelődési Központ Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskolája
  • 2013-14 Nagybajomi Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Speciális Szakiskola és Kollégium
  • 2014- a mai napig Nagybajomi Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Kollégium
  • Az 1972-73-as tanévben kezdődött a gyógypedagógiai oktatás Nagybajomban. A speciális tagozat 2014-ben különvált az iskolától, azóta a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Nagybajomi Tagintézménye.
  • 1984-ben készült el a 24 tantermes, könnyűszerkezetes panel iskola, több száz személyes konyhával, és tornateremmel.
  • Nagybajom Város Önkormányzata 2008-ban hozta létre Nagybajomi Általános Művelődési Központot (NÁMK), amelyen belül az alapfokú oktatást a Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola Intézményegység biztosította. Az intézmény működési területe Nagybajom, Jákó, Pálmajor települések közigazgatási területe volt.
  • A Nagybajomi Általános Művelődési Központhoz tartozott az általános iskolán kívül az óvoda, a kollégium, a Gyergyai Albert Városi és Iskolai Könyvtár, a Pálóczi Horváth Ádám Művelődési Ház, a Sárközy István Helytörténeti Gyűjtemény, az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Tagintézmény, a jákói iskola, a jákói óvoda, a pálmajori iskola, a pálmajori óvoda.
  • 2011-ben a NÁMK megszűnt, az önkormányzati fenntartású iskola 2012-ben a Nagybajomi Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Kollégium névvel a Kaposvári Tankerületi Központhoz került.

Külső arculat

Iskolánk irigylésre méltó környezettel rendelkezik. Tágas, ligetes udvar, játszótér, sportpálya, hatalmas bekerített zöld felület biztosítja az egészséges szabadidő eltöltést, sportolást. Ehhez szervesen kapcsolódik a település sport-komplexuma, két nagy füves pályával, egy műfüves és kettő strandröplabda pályával, továbbá nemzetközi mérkőzések lebonyolítására is alkalmas sportcsarnokkal.

Az iskola főépülete a 2010-es évek elején került felújításra nyílászárók cseréjével, vizesblokkok, fűtésrendszer korszerűsítésével, akadálymentesítéssel. Tornateremfelújítás volt 2022-ben, 2023-ban pedig Okostanterem készült.

Szakmai arculat

Közös pedagógiai felfogásunk lényege, hogy minden gyermek képességeinek megfelelő képzést kapjon, hogy megállja helyét az életben. Felvállaljuk a komplex személyiségfejlesztést. A legfontosabb érték az állandó tanulásra, önművelődésre, az önálló ismeretszerzésre képes, sokoldalúan fejlett egyén nevelése, az önmegvalósítás segítése.

Igyekszünk gyermekeinket felkészíteni az információs társadalom új igényeire és szükségleteire.

Alsó tagozaton iskolaotthonos nevelési-oktatási formát több osztályban is alkalmazunk, a gyermekek testi-lelki fejlődését ez szolgálja a legeredményesebben.

4. osztálytól órakeretben folyik idegen nyelv tanítása iskolánkban. Angol és német nyelv választható.

Olyan környezetet kívánunk teremteni, amelyben a gyermek biztonságban érzi magát, ahol megalapozhatja tudását, kielégítheti egyéni érdeklődését, ahol kedvezően fejlődik személyisége.

Scroll to Top